پیشگیری از بیماریهای لثه برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است

20 مارس 2019- یک شرکت فناوری در لوکزامبورگ گفت: بهبود سلامت لثه ی افراد مبتلا به دیابت که در معرض خطر بیماری لثه قرار دارند، برای جلوگیری از عوارض سلامتی ضروری است.

لابراتوارTaradon همزمان با روز جهانی بهداشت دهان و دندان، اطلاعاتی را در مورد افزایش خطر بیماری لثه یا پریودنتیت در افراد مبتلا به دیابت، به ویژه افرادی با سطح قند خون کنترل نشده ارائه داد.

مطالعات نشان می دهد که رابطه ای دو سویه بین بیماری پریودنتال و بیماری دیابت وجود دارد: بیماری جدی لثه می تواند بر کنترل قند خون تاثیر گذارد و خطر عوارض دیابت را افزایش دهد و قند خون کنترل نشده خطر بروز بیماریهای دهان و دندان را افزایش می دهد.

در سال 2017، یک نظرسنجی از افراد مبتلا به دیابت در انگلستان نشان داد که 50 درصد این افراد هیچ اطلاعاتی در مورد افزایش خطر بیماری لثه مرتبط با دیابت، از سوی دندانپزشکان خود دریافت نکرده اند.

لابراتوار تارادون، شرکتی که محصولاتی برای کاهش میزان قند در بزاق طراحی می کند، امیدوار است این خطر و بار مالی ناشی از ارتباط بیماری لثه با دیابت را کاهش دهد.

محصولات AnOxident balance mouthcare، این شرکت که شامل چهار محصول مرتبط با یکدیگر است، برای تنظیم میزان گلوکز در دهان طراحی شده است.در حقیقت این محصولات به طور خاص برای حفاظت از دندانها و لثه در برابر سطوح بالای گلوکز موجود در بزاق، که می تواند منجر به مشکلات دهان و دندان مرتبط با دیابت شود، طراحی شده اند.

دکتر Jean Paul Perraudin، مدیر و محقق لابراتوار تارادون می گوید: مکانیسم های محافظتی در بزاق نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ایفا می کنند و افزودن این مولکول های طبیعی به محصولات مراقبت از دهان می تواند به کاهش خطر عوارض دهانی دیابت کمک کند.این محصولات می توانند منجر به بهبود بهداشت روزانه دهان و دندان برای افراد مبتلا به دیابت با کمک به کنترل باکتری های ناخواسته، کاهش استرس اکسیداتیو، بهبود دفاع طبیعی دهان و اجتناب از مشکلات لثه شوند.

طبق مطالعه  UCL Eastman Dental در سال 2018، داشتن لثه های سالم، خطرات عوارض ناشی از دیابت را از طریق بهبود عملکرد کلیه و رگ های خونی کاهش می دهد.

در کنار حفظ سلامت و بهداشت خوب دهان و دندان، افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با کنترل سطح قند خون خود و خوردن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی، شدت بیماریهای لثه را در خود کاهش دهند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/mar/preventing-gum-disease-pivotal-for-people-with-diabetes,-says-tech-firm-98539949.html